Moravška planinska pot

Moravška planinska pot je registrirana kot obhodnica.

Dnevnik vsebuje prostor za 10 zabeleženih žigov:

8. Murovica (743m),
  9. Cicelj (819m),
  10. Sv. Miklavž (741m).

Planinsko društvo Moravče za prehojeno pot podeli priznanje in spominsko značko.

Kartonček vsebuje:

prostor za zbiranje žigov,

prostor za beleženje osebnih podatkov,

zemljevid poti in

vodnik po MPP.

1. MORAVČE – PLANINSKI DOM (1h 30min, 3,7km)

Iz centra Moravč, kjer ob parku v bližini avtobusne postaje lahko tudi parkirate, se podamo proti jugu
v smeri Zagorja. Tik pred koncem naselja nas smerna tabla za Planinski dom Ušte – Žerenk usmeri
desno navzgor po asfaltni cesti. Pot nas nekaj časa vodi po asfaltni cesti, pred drugim vzponom, nas
pred večjo kmetijo planinska smerna table usmeri levo po poti v gozd. Pot nadaljujemo strmo
navzgor po markirani poti. Po daljšem vzponu po pobočju pridemo ponovno na asfaltno cesto.
Zavijemo levo in nadaljujemo po asfaltni cesti. Po vzponu že zagledamo planinski dom, do katerega
nas privede steza preko travnika. Planinski dom Ušte-Žerenk je na nadmorski višini 658m, žig št. 1 se
nahaja v domu in zunaj pred drvarnico. Planinski dom je odprt tudi v zimskem času. Lahko pa
moravško planinsko pot pričnemo kar na Planinskem domu, do koder se iz smeri Moravč ali Kresnic
pride tudi z avtomobilom.

2. PLANINSKI DOM – PIVKELJ (1h 40min, 3,1km)

Potem, ko smo se v domu okrepčali in se naužili razgleda na celotno moravško dolino ter Kamniško-
Savinjske in ob lepem vremenu tudi Julijske Alpe, od planinskega doma nadaljujemo proti vzhodu
mimo kmetije pri Osoletu in Osoletove jame. Pot nas vodi po cesti navzgor, kjer nas pred zaselkom
Štance Laze čaka čudovit razgled na reko Savo. Pot nadaljujemo mimo posameznih hiš ter po
kolovozu do smerne table, ki nas usmeri desno v proti Zg. Slivni in Pivklju. Po kolovozni poti pridemo
do gozda, kjer zavijemo rahlo levo in sledimo markacijam. Po daljši poti skozi gozd, kjer je zaradi
pogoste sečnje potrebna posebna pozornost, pridemo ponovno na gozdno pot. S poti nato kmalu
zavijemo desno navzgor do najvišjega vrha naše poti: Pivkelj-Turn, višine 880m. V skrinjici na vrhu,
kjer nas čaka tudi zvonček želja, je žig št. 2.

3. PIVKELJ – KANDRŠE (2h, 8,9km)

Pot nadaljujemo proti cerkvi sv. Neže na Zg. Slivni. Nato mimo zapuščenega planinskega doma na Zg.
Slivni pridemo do znamenja od katerega nadaljujemo desno navzdol vse do GEOSS-a. Pot
nadaljujemo skozi vas proti zahodu. Na križišču zavijemo levo navzgor po makadamski poti, ki nas
preko travnikov in gozda privede do manjšega zaselka hiš, od koder se vzpnemo do cerkve Sv.
Florjana. Od cerkve se nato vračamo po isti poti, kjer ob smerni table nadaljujejo pot po asfaltni cesti
navzdol do vasi Seliše. Od vasi nadaljujemo navzgor po asfaltni cesti, ko nas cesta privede v gozd
sledimo odcepu levo navzdol mimo manjšega zaselka hiš Strmca. Od tu pot nadaljujemo po kolovozu,
ki nas privede na asfaltno cesto, ki vodi v smeri Trate (Kandrše). Pot kratek čas nadaljujemo po
asfaltu, nato prečimo gozd in se vrnemo na asfaltno cesto.

4. KANDRŠE – VRH PRI MLINŠAH (1h – 2,4km)

Prečkamo regionalno cesto Moravče – Izlake in nadaljujemo pot po asfaltni cerkvi v smeri cerkve sv.
Lenarta. Za cerkvijo zavijemo po poti levo navzgor, ki nas preko gozda popelje do vasi Peške Kandrše.
Preko vasi se podamo po asfaltni cesti, ki na vrhu vasi zavije levo na makadamsko pot. Tik pod vasjo
Vrh pri Mlinšah se ponovno vrnemo na asfaltno pot. Žig št. 3 nas čaka v skrinjici pri najvišji domačiji,
nadmorska višina 635m.

5. VRH PRI MLINŠAH – LIMBARSKA GORA (2h, 6,7km)

Kar za nekaj časa se bomo sedaj znebili asfaltnih cest. Iz vasi nadaljujemo naprej po grebenu v smeri
SZ, kjer asfaltna cesta preide v makadam. Ves čas sledimo makadamski cesti, ki nas mimo opuščenih
peskokopov in znamenja ob poti privede do vasi Tlačnica. V vasi zavijemo desno naprej po

makadamski poti vse do vasi Kal. Na koncu vasi, preden se cesta spusti strmo navzdol, ob kozolcu, ki
stoji na levi strani ceste, zavijemo desno in nato na travnikih rahlo levo da pridemo do poti v gozdu.
Na pravo pot nas opozori velika markacija na drevesu na drugi strani travnika. Preko gozda se
priključimo planinski poti iz smeri Golčaja proti Limbarski gori. Nadaljujemo levo in ob prihodu na
asfaltno cesto desno proti Limbarski gori. Ob cerkvi sv. Valentina je pred gostiščem žig št. 4.
Limbarska gora se nahaja na višini 773m.

6. LIMBARSKA GORA – SV. Mohor (2h, 6km)

Z vrha Limbarske gore se spustimo proti zahodu v smer Vinj in Sv. Mohorja. Pod klancem, pri križu
zavijemo desno v gozd, kjer sledimo markacijam, ki nas vodi deloma po gozdu deloma preko
travnikov. Nižje v gozdu nas smerna tabla usmeri levo proti Vinjam, naravnost se pot nadaljuje v Črni
graben. Preko opuščenega kamnoloma pridemo do asfaltne ceste, ki jo prečimo in nadaljujemo po
poti ob gozdu mimo polj in travnikov do vrha vasi Negastrn. Na vrh vasi nas popelje strma asfaltna
cesta, ki se nato spusti v smer vasi Vinje. Na križišču sledimo asfaltni cesti na levo in se spustimo v
vas, kjer nas kažipot znova usmeri levo navzdol vse do potoka Drtijščica. Potok prečimo po brvi tik ob
domačijah od koder nadaljujemo sprva desno in nato levo v strmo brežino. Sledimo cesti v smeri
Rožeka, kjer med hišami od razvalinah gradu Rožek pot zavije levo v gozd. Po daljšem vzponu preko
gozda pridemo na travnik, kjer nadaljujemo pot po dobro utrjenem kolovozu do cerkve sv. Mohorja
na višini 522m. Pod cerkvijo, pri domačiji Zajc, nas čaka žig št. 5.

7. SV. MOHOR – IMENJE (1h, 3,3km)

Od cerkve se podamo nazaj po poti po kateri smo prišli in naravnost prečkamo travnik. Sledimo
kolovozni poti levo v gozdu. Čez čas zavijemo desno v smeri vasi Prikrnica, kjer pri kapelici zavijemo
desno skozi vas in pred naslednjo kapelico levo rahlo navzgor. Prečimo polja in travnike v smeri
zahoda in nadaljujemo skozi gozd. Ko pridemo iz gozda je na desni strani znamenje, usmerimo se
mimo kmetije, do asfaltne ceste in mimo vikendov ter nato ponovno zavijemo v gozd. Iz gozda levo
navzdol pridemo do domačije z gostiščem. Tam nas čaka žig št. 6.

8. IMENJE – TUŠTANJ (1h, 2,6km)

Od domačije nadaljujemo navzdol do asfaltne ceste. Po njej gremo v levo približno 250m, nato
sledimo asfaltni cesti, ki se odcepi desno navzdol. Prečimo državno cesto Želodnik – Moravče in
nadaljujemo pot do cerkve Sv. Andreja, ki smo jo uzrli pred sabo. Pred cerkvijo zavijemo desno
navzdol do potoka Rača, kjer pridemo do nekdanjega Kižovega mlina. Mimo mlina zavijemo na pot
levo navzgor. Ko pridemo iz gozda, nadaljujemo preko travnikov in mimo samotne hiše, skozi gozdi in
levo mimo posameznih hiš do vasi Spodnji Tuštanj. Prečkamo cesto in se povzpnemo do gradu
Tuštanj. Na gospodarskem poslopju ob gradu je žig št. 7.

9. TUŠTANJ – MUROVICA (1h, 30min, 4,2km)

Od gradu se odpravimo mimo gospodarskih poslopij kmetije v smeri Zg. Tuštanja. Čez čas v križišču
zavijemo desno. Ko pridemo do dveh hiš, kjer nas pričaka pravi ptičji vrvež, nadaljujemo pot levo
navzgor skozi gozd. Ko pridemo iz gozda sledimo kolovozu do vasi Sp. Javoršica kjer se mimo žage
priključimo na asfaltno cesto v smeri Gornje Javoršice. Sledimo asfaltni cesti vse do vrha, kjer mimo
vodohrana nadaljujemo pot v gozd do vrha Murovice. Na Murovici, višine 743m nas poleg zvončka
čaka tudi žig št. 8.

10. MUROVICA – CICELJ (1h, 20 min, 2,8km)

Iz vrha Murovice nadaljujemo pot proti vzhodu po grebenu. Kmalu nas markacije in puščica usmerita
desno po ozki stezi, s katere se odcepi tudi pot v smeri Zagorice. Nadaljujemo večinoma po grebenu
do samotne vasi na prelazu Buven. Od tu nadaljujemo mimo znamenja in spominskih tabel
matematiku Juriju Vegi strmo navzgor v gozd. Skozi gozd, večinoma po slikoviti grebenski poti
pridemo na vrh Ciclja, 819m, kjer je žig št. 9.

11. CICELJ – SV. MIKLAVŽ (30min, 1,9km)

Iz Ciclja nadaljujemo pot proti vzhodu skozi gozd proti Katariji s cerkvijo Sv. Miklavža na višini 741m.
Od cerkve se spustimo do kmetije Pri Mežnarju, kjer je tudi žig št. 10.

12. SV. MIKLAVŽ – PLANINSKI DOM (45min, 2,9km)

Od domačije se spustimo navzdol skozi vas Katarijo proti Grmačam. Iz Grmač se podamo nazaj do
Planinskega doma Ušte-Žerenk na zasluženo malico. Če smo pot začeli v Moravčah se od planinskega
doma nato spustimo nazaj na izhodišče v Moravče.